سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری فرایش

شناسه خبر: 729
تاریخ انتشار: 1398/12/20 09:46:37

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رطوبتی که در دستکش و ماسک استفاده شده وجود دارد خود ناقل بیماری است.

دکتر علی‌اکبر یاراحمدی اظهار کرد: شهرداری خرم‌آباد تاکنون هشت محله از جمله ماسور، پشت بازار و ... را گندزدایی کرده است.

وی با بیان اینکه ماده گندزدا، کلرزا و ضد میکروب و ویروس است، ادامه داد: به شهرداری‌ها فشار آوردیم تا گندزدایی محلات حاشیه‌نشین خرم‌آباد را انجام دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در امر گندزدایی و سم پاشی ۵۰ نفر درگیر هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر در پنج شهرستان غسالخانه وجود ندارد و فوتی‌های غیرکرونایی را شهرداری‌ها شست‌وشو می‌دهد؛ علیرغم این حجم کار بازهم گندزدایی محلات را انجام می‌دهند و این امر روزانه صورت می‌گیرد.

یاراحمدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد  برای گندزدایی محلات شهر ضروری است، یادآور شد: گندزدایی محلاتی نظیر پشت بازار و پارک کوروش (اسدآبادی) توسط بسیج و سمن‌ها در حال انجام است.

این مسئول بیان کرد: سمپاشی روستاها با کمک اهالی انجام می‌شود چرا که مشارکت آنان در امر گندزدایی موثر خواهد بود و آنان می‌توانند با استفاده از دستگاه سمپاش  این کار را انجام داده و دانشگاه نیز مواد اولیه را تامین خواهد کرد.

وی در ادامه از رهاسازی دستکش و ماسک استفاده شده توسط مردم در محلات و خیابان‌ها ‌انتقاد کرد و افزود: رطوبتی که در دستکش و ماسک استفاده شده وجود دارد خود ناقل بیماری است؛ از مردم درخواست می‌کنیم موضوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و موازین بهداشتی را رعایت و از رهاسازی لوازم بهداشتی مصرف شده اجتناب کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سلامت