سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری فرایش

شناسه خبر: 2053
تاریخ انتشار: 1399/7/15 12:50:34

همدانی‌ها در پیک سوم کرونا، بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند

معاون درمان دانشگاه با اعلام اینکه پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، گفت: در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک‌های قبلی بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند.

دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: با ادامه این روند علاوه‌بر خستگی و فرسودگی کادر درمان، با کمبود تخت در ICU نیز مواجه خواهیم شد. بنابراین مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس مطرح کرد: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به 11 هزار و 351 نفر رسیده است که از این تعداد، 4566 بیمار بستری و 6785 نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان روبه‌افزایش است و همدان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد، افزود: طی 24 ساعت روز گذشته تست کرونای 95 شهروند همدانی مثبت گزارش شده است و 6 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین در این‌مدت 404 نفر با علائم بیماری کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد 82 نفر در بخش عادی و 39 نفر در ICU بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 654 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک‌های قبلی، بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند، اعلام کرد: ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی نقش مؤثری داشته و اینکه افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند، جزء مباحث حاشیه‌ای است. چراکه آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد هم کسانی که کمبود ویتامین D دارند و هم سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه پزشکان ویتامین D را برای مراجعان خود تجویز می‌کنند، تصریح کرد: پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، به‌طوری که تاکنون 1010 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و اکثراً روبه‌بهبود هستند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه در اسفند و فروردین بیماری کرونا به‌صورت تک‌گیر بود و یکی از اعضای خانواده مبتلا می‌شدند، اما اکنون بیشتر اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند، تصریح کرد: کودکان بیشتر ناقل بوده و بیماری کرونا را به خانواده‌هایشان منتقل می‌کنند.با توجه به وضعیت قرمز و بحرانی در استان؛

همدانی‌ها در پیک سوم کرونا، بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند

 معاون درمان دانشگاه با اعلام اینکه پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، گفت: در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک‌های قبلی بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند.

دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: با ادامه این روند علاوه‌بر خستگی و فرسودگی کادر درمان، با کمبود تخت در ICU نیز مواجه خواهیم شد. بنابراین مردم باید نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس مطرح کرد: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به 11 هزار و 351 نفر رسیده است که از این تعداد، 4566 بیمار بستری و 6785 نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در استان روبه‌افزایش است و همدان در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارد، افزود: طی 24 ساعت روز گذشته تست کرونای 95 شهروند همدانی مثبت گزارش شده است و 6 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین در این‌مدت 404 نفر با علائم بیماری کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند که از این تعداد 82 نفر در بخش عادی و 39 نفر در ICU بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 654 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه در این دوره بیماران مبتلا به کرونا نسبت به پیک‌های قبلی، بدحال‌تر بوده و بیشتر در بخش ICU بستری می‌شوند، اعلام کرد: ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی نقش مؤثری داشته و اینکه افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند، جزء مباحث حاشیه‌ای است. چراکه آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد هم کسانی که کمبود ویتامین D دارند و هم سایر افراد به کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه پزشکان ویتامین D را برای مراجعان خود تجویز می‌کنند، تصریح کرد: پیگیر افزایش تعداد تخت‌های بستری و جذب نیرو هستیم، به‌طوری که تاکنون 1010 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده و اکثراً روبه‌بهبود هستند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه در اسفند و فروردین بیماری کرونا به‌صورت تک‌گیر بود و یکی از اعضای خانواده مبتلا می‌شدند، اما اکنون بیشتر اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند، تصریح کرد: کودکان بیشتر ناقل بوده و بیماری کرونا را به خانواده‌هایشان منتقل می‌کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سلامت