رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت: افراد دارای بیماری های زمینه ای از قبیل دیابت، فشارخون و بیماریهای کلیوی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا و آسیب جدی قرار دارند به همین سبب باید در صورت مشاهده خفیف ترین علائم به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان مراجعه و از مصرف دارو به طور خودسرانه جدا پرهیز کنند.
دکتر عبدالرسول خدمتی : استفاده عمومی از ماسک به ویژه در مراکز تجمعی، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی درمانی همچنان اصلیترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
وی با اشاره به اینکه مراجعه دیر هنگام به مراکز بهداشتی و درمانی عامل مرگ و میر بسیاری از بیماران است، خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین اطلاعات و توصیه های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، استفاده از ماسک باید برای همه افراد جامعه اجباری و در ادارات و سازمان ها نیز همه کارکنان ملزم به استفاده از ماسک باشند.
وی افزود : با توجه به اینکه بیماری کرونا طی چند هفته اخیر شیوع گسترده ای پیدا کرده و در چابهار هم شاهد افزایش چند برابری مبتلایان هستیم لذا باید برای مقابله با این بیماری که تاکنون درمان مستقیم و واکسنی برای آن کشف نشده، توصیه های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنیم.
رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار گفت : پنهان کردن بیماری و مراجعه نکردن زودهنگام به مراکز بهداشتی و درمانی، می تواند بیماری را در بدن فرد تقویت و همچنین شیوع و انتقال بیماری به سایر افراد را نیز افزایش دهد.