سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری فرایش

شناسه خبر: 1395
تاریخ انتشار: 1399/3/7 10:49:04

مردم نباید در استفاده از هر نوع الکلی برای ضدعفونی کردن زیاده روی کرده و به اصطلاح دوش الکلی بگیرند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم نباید در استفاده از هر نوع الکلی برای ضدعفونی کردن زیاده روی کرده و به اصطلاح ‌"دوش الکلی" بگیرند چراکه شستن مداوم و اصولی دست ها و کاهش تماس با دیگران اصلی ترین روش پیشگیری از ابتلا به کروناست.

جمالیان با بیان اینکه مصرف الکل به شکل خوراکی هیچ کمکی به نابودی ویروس کرونا و ایمنی بدن نمی کند، افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و شایعه پراکنی برخی از افراد سودجو، در برخی از استان های کشور شاهد بالا بودن تلفات و مسمومیت با مصرف الکل بوده ایم.

او ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد مراجعه افرادی به بیمارستان‌های استان هستیم که در اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:در روزهای اخیر، پنج نفر در استان مسموم شده اند که متاسفانه یکی از آنان، به دلیل تاخیر در رساندن به بیمارستان، بینایی خود را از دست داده است؛ متاسفانه گسترش برخی باورهای غلط از جمله تاثیرات نوشیدن الکل ویا ترکیباتی از آن در پیشگیری و درمان این بیماری این حوادث را به دنبال مصرف الکل ایجاد کرده است.

 

برچسب ها: فرایش#
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سلامت