قرصهای ضدبارداری در شرایط معمول هم عوارضی دارد، این عوارض در ماه رمضان به دلیل عدم مصرف مایعات در طول روز و در صورت گرم بودن هوا و تعریق بدن و در نتیجه افزایش غلظت خون، بیشتر هم میشود. بنابراین مصرف خودسرانهی آنها با هدف به تعویق انداختن عادت ماهانه برای روزه گرفتن مخصوصا در خانمهای بالای 35 سال خطرناک است.