سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری فرایش

شناسه خبر: 3589
معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: مادران دارای کودک زیر ۶ سال یا دبستانی به استناد بخشنامه مورخ هفتم تیرماه ۱۳۸۹ می‌توانند به دورکاری ادامه دهند.
تاریخ انتشار: 1400/8/5 10:39:15

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به نیازی که فرزندان زیر 6 سال و مقطع ابتدایی به حضور در کنار مادر دارند و با توجه به تعطیلی مهد کودک‌ها، موضوع دورکاری برای مادران مطرح است.

در این زمینه بحث مادران کودکان زیر 6 سال و مقطع ابتدایی با آیین نامه دورکاری (کار در خانه) مصوب کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مورخ هفتم تیرماه 1389 و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی که با هدف افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن به تصویب رسید، کماکان ادامه پیدا می‌کند.

لازم به توضیح است که با کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا در سطح کشور، شاهد رونق فعالیت‌های کاری در ادارات و سازمان‌های دولتی هستیم،‌ اما هنوز بسیاری از مادرانی که فرزند خردسال دارند ناگزیر به حضور در محل کار هستند.

در چنین شرایطی، معاونت امور زنان و خانواده درصدد نهادینه کردن اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی است تا مشکل بسیاری از خانواده‌ها در زمینه نگهداری فرزندان خردسال حل شده و گامی جهت رسیدگی به موضوع تربیت و پرورش کودکان در دامان مادران برداشته شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی