سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری فرایش

شناسه خبر: 3480
برخی مادران می‌گویند مدرسه از آنها می‌خواهد پدر و یا ولی قانونی او برای گرفتن پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کند.
تاریخ انتشار: 1400/6/29 14:14:57

در روزهای نزدیک به بازگشایی مدارس اخباری مبنی بر اینکه مدارس پرونده تحصیلی فرزندان را به مادر تحویل نمی‌دهند، خبرساز شده است. برخی مادران می‌گویند مدرسه از آنها می‌خواهد پدر و یا ولی قانونی او برای گرفتن پرونده تحصیلی به مدرسه مراجعه کند.

در ابتدا آموزش و پرورش  این خبر را تکذیب کرد. در متن تکدیبیه آموزش و پرورش آمده است: «تنها در صورتی ممنوعیت مشارکت در امور دانش آموز اعمال می‌شود که پدر یا مادر با هم اختلاف داشته یا جدا شده باشند و حضانت فرزند به یکی از اولیای دانش آموز برسد که در این صورت هم صرفا ممنوعیت برای مادر وجود ندارد.»

اما متن آیین‌نامه اجرایی مدارس مسئله را طور دیگری مطرح می‌کند:

 

با توجه به این آیین‌نامه؛ فاطمه قاسمپور؛ رئیس فراکسیون زنان و عضو کمیسیون اجتماعی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: « پیرو مطالبه صورت گرفته، گفت‌وگوهایی را با مادران، وکلا و مسئولان آموزش و پرورش داشتیم. شورای عالی آموزش و پرورش در روزهای آخر دولت قبل، آیین‌نامه اجرایی مدارس را مصوب کرده و در ماده 157 آن، مسائلی را برای مادران ایجاد کرده است. این مصوبه نیازمند بازنگری است. امروز طی نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش این مسئله را پیگیری کردم.»

انتهای پیام/


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی