با وجود بالا بودن نرخ طلاق در جامعه، متأسفانه حمایت مالی به صورت تسهیلات و تهیه جهیزیه برای زنان و مردانی که متارکه کردهاند و قصد ازدواج مجدد دارند، وجود ندارد. بنده بین ازدواج سفید و بیحیایی، آبرومند زندگی کردن را انتخاب کردم. من بعد از جدایی از همسرم مجدد ازدواج کردم.
حال با توجه به این موضوع، گلایهای دارم از اینکه اگر تمام قوانین، طرحها، لوایح را بگردیم هیچ اسمی از ارائه تسهیلات مالی به ازدواج دومیها دیده نمیشود؛ کسانی که به هر دلیلی در زندگی اول خود شکست خوردند و حالا میخواهند مجدد ازدواج و به زندگی شرافتمندانه خود ادامه دهند.
الان برای فرزندآوری نیاز به درمان داریم که توان پرداخت هزینهها را نداریم. 2 سالی است که ازدواج کردهایم اما هنوز نتوانستهایم ابتداییترین امکانات زندگیمان را تهیه کنیم.
ما هم جزئی از این جامعه هستیم، ما هم انسانیم و حق زندگی داریم.
همسرم مهریه سنگینی را بابت ازدواج اولش پرداخت میکند. در حسرت بچه ماندهام به گونهای که از غم نداشتن فرزند چشمانم گریان است. باید چه کنیم. تکلیف ما چیست؟ چرا مسؤولان هیچ حمایتی در زمینه تسهیلات بانکی، کمک هزینه درمان باروری از زوجهایی که متارکه کردهاند، نمیکند؟